Jag har arbetat med barn och ungdomar i över 30 år både i min profession och inom föreningslivet. Min drivkraft har alltid varit att alla har rätt att få känna att de lyckas. Redan 1995 började jag arbeta som elevassistent i skolans värld, därefter som ämneslärare och lärare i särskild undervisningsgrupp med elever inom NPF. 2012 började jag arbeta som specialpedagog. Jag har lång erfarenhet av och är specialutbildad för att arbeta med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
Förutom grundskollärarexamen åk 4-9 och specialpedagogexamen har jag följande utbildningar;
Specialpedagogik och funktionsnedsättningar inom autismspektrat (15 hp)
Att möta barn och elever med tal- och språkstörning
Sekretess och tystnadsplikt, stöd och särskilt stöd i förskola och skola
Itpa-3
Logos
Skola24
Jag har många gånger stött på dem i skolan- eleverna som till synes planlöst fladdrar runt, vackra men sköra, som fjärilar. Vi har ett särskilt ansvar för just de barnen och ungdomarna och det är för dem som Nabia arbetar.
Vikten av att lyckas....
Det finns en drivkraft i att lyckas.
Jag studerar koreanska på min fritid. Precis som de flesta andra undrar ni säkert, varför??
Jo, förutom att jag tycker att det är ett vackert språk så såg jag en dag en film på youtube, "Learn hangul in 30 minutes". På en kort stund hade jag lärt mig det koreanska alfabetet hjälpligt och i slutet av filmen fick man sedan öva sig på att läsa enkla koreanska ord. Det första ordet som dök upp var 나비 (nabi) som betyder fjäril, ett ord jag redan förstod på koreanska. Känslan av att lyckas fick mig att söka min första kvällskurs.